-

Hedwig and the Angry Inch: The Missing Half

 
 
Un spectacol de Iris Spiridon. După scenariul de musical-rock semnat de John Cameron Mitchell. Cu: Istvan Teglas și Răzvan Krem Alexe. Teatrul Point.

Hedwig este un transgender născut în Berlinul de Est. Inițial Handsel, este cucerit de Luther și, pentru a putea fugi cu acesta în Statele Unite, se operează pentru a deveni femeie și ia numele de Hedwig. Se îndrăgostește apoi de Tommy, pe care îl trasnformă dintr-un tânăr timid în rockstar. Vine apoi rândul lui Ițac să facă parte din viața sa, timp în care formează trupa The Angry Inch. Piesa poate fi rezumată în două vorbe: poem punk. Hedwig își cântă povestea vieții, plină de speranță, dezamăgiri, suferință și iubire.

Spectacolul m-a convins prin două elemente esențiale. Primul constă în naturalețea actorilor și felul în care m-au făcut să îi cred, deși Răzvan Alexe joacă o suită de personaje (sau poate unul singur, constând în întruchipările iubirilor neîmplinite ale lui Hedwig?). Al doilea este muzica. Deși actorii nu impresionează prin vocile lor neapărat, o face formația de pe scenă, alcătuită din muzicieni autentici. Și convinge și felul în care actorii „intepretează” piesele (fără a le cânta neapărat).

Poate că nu e genul de spectacol care să te satisfacă prin profunzime. Dar pentru cine dorește un text frust, ca un duș rece, direct, suficient de vulgar cât să fie credibil, fără să deranjeze, însă și cu momentele sale de delicatețe, găsește echilibrul potrivit. O căutare continuă a jumătății pentru o persoană inadaptată, care lasă mereu de la ea în speranța că va fi acceptată și iubită. Un concert, la propriu, al neîmplinirii.