-

4m2

 
 
De: Catinca Drăgănescu și Ioana Petre Cu: Mirela Gorea, Ana Ioana Macaria, Profira Serafim La: Teatrul Mignon

Teatru social în formă pură. Spectacolul 4m2 este inspirat din activitatea unor grupuri de inițiativă din București, puse față în față cu diverse decizii ale administrației locale, care le afectează modul de viață.

Cu un ton comic, ușor caricatural, piesa spune povestea unui astfel de grup, constituit cu scopul de a salva de la retrocedare ultimii 4 metri pătrați din cartierul lor. Lupta lor cu autoritățile este însă una sterilă, nefiind părăsiți nici o clipă de neputință, chiar și atunci când pare că problema lor primește atenția cuvenită.

Prin personajele sale, spectacolul face o trecere în revistă a mai multor tipologii de oamenii: cei temători de a lua atitudine, cei care reacționează mai mult sau mai puțin curajos, cei nepăsători, cei naivi sau, dimpotrivă, cei care realizează manipulările la care sunt supuși din partea autorităților. Iar tu, ca spectator, îți dai seama că în momentul în care vei părăsi sala, te vei confrunta cu probleme asemănătoare și îți vei asuma rolul unui astfel de personaj. Sau, de ce nu, al mai multora.

Acest spectacol a fost realizat la inițiativa Centrului de resurse pentru inițiativă publică – CeRe, având ca scop declarat stimularea inițiativei publice prin artă. Iar acest lucru trebuie fără îndoială susținut și încurajat din toate puterile. Teatrul social, precum și cel documentar, au ca rol esențial determinarea publicului de a conștientiza faptul că se plasează într-un anumit context (social, cultural, politic, teritorial sau de orice altă natură), iar odată trezită această conștiință, a-i face să se gândească măcar la rolul pe care îl au. Să se întrebe, măcar, dacă stă și în puterea lor să contribuie, într-un fel sau altul, la dezvoltarea crâmpeiului social din care fac parte.

Este important de reținut încă un lucru privitor la această piesă. Mesajul său, adresat locuitorilor unui oraș sufocat de propria lipsă de reacție în fața autorităților, merge direct la țintă prin reprezentații în licee sau în diverse cartiere bucureștene. Pentru că, de ce să nu recunoaștem, teatrul social nu este este din păcate suficient de atractiv pentru a umple sălile de teatru. Așa că merge în mijlocul celor cărora li se adresează, și bine face.

Acestea fiind spuse, vă recomandăm să vedeți această piesă, să simțiți alături de personaje revolta pe care ați simțit-o și voi când în locul casei de la numărul vecin s-a ridicat un bloc de 8 etaje din cauza căruia nu mai aveți lumină în baie nici ziua, atunci când parcul unde vă plimbați în copilărie a dispărut sau când casa aceea frumoasă, căreia te-ai străduit să îi afli istoria, a devenit la rândul său istorie. Și poate iei atitudine.

Do NOT follow this link or you will be banned from the site!