-

Fotografi Geo Barcan



Articole


Acum studiez teatrul, iar întrebările au revenit. Nu e vorba numai de abilitățile pe care le au sau de tipul de spectacol pe care îl montează, ci și de experiența de a fi parte dintr-un grup. Teatrul este, până la urmă, bazat și pe ideea de trupă, cu care împarți trăiri și sentimente din întreaga ta experiență de viață. De aici a pornit acest interviu, de la atmosfera unei echipe de artiști care văd și construiesc lumea împreună. Pentru mine Grotest Maru înseamnă acel colț de imaginație care nu se șterge niciodată și care rămâne neschimbat indiferent de vârstă, căci acolo zac dorințele spre o viață la care nu am îndrăznit. Eu îi compar adesea cu personajele de pe domeniul misterios din romanul lui Alain Fournier „Cărarea Pierdută”. Am stat...


Anul trecut, tot cam pe vremea asta, îl citeam pentru prima dată pe Peter Brook. Căutam tehnici și idei regizorale pentru teatru și îmi imaginam că, dacă îl citesc pe cel mai mare regizor al secolului, în timp voi descoperi o cheie a desăvârșirii artistice. Am început să citesc cu creionul în mână și am umplut pagini de notițe, iar când a venit timpul să pun în practică ce descoperisem, mi-am dat seama că nu aveam nimic exact. Nicio teorie de aplicat. M-am gândit că atunci când voi intra în sala de repetiții voi putea să exteriorizez și să materializez ce citisem. Dar cert era doar că am citit o carte extraordinară care, pentru mine, cerea timp de digestie. Cu timpul, am realizat că tot ce învățasem de la Peter...