-

Intersecție și reuniune – Intersection @ Halele Carol

 
 
Prognozele culturale anunță un tip de artă care va îmbina toate genurile și subgenurile care până acum au fost izolate. Pentru a ne demonstra că intersecția nu exclude reuniunea, cei de la Work in Progress şi The re:art au organizat evenimentul INTERSECTION, între 29 și 31 mai. Totul a fost completat de un spațiu neconvențional, Halele Carol, unde sculptura s-a intersectat cu postere și fanzine, care la rândul lor s-au intersectat cu filmul experimental, care la rândul lui s-a intersectat cu muzica electronică și tot așa...

Timp de două zile, ruinele clădirilor industriale au fost animate de variate forme artistice, iar locația a căpătat noi sensuri. În prima clădire, în care vibra muzica electronică, am simțit că trăiam la intersecția între două epoci, una actuală și alta dispărută de mult. Lângă clădire, o sculptură imaculat de albă, înfățișând o prințesă, părea că te însoțește la drum.

În fața următoarei clădiri, o mulțime de oameni erau adunați pentru a observa o sesiune de live drawing. Alte persoane săreau pe o trambulină imensă, în timp ce alături se vizionau unele dintre cele mai avangardiste filme de la Festivalul de Film Next (Autism – r. Alexandru Petru Badeliță, România, 2013, Lăcomie endemică – r. Natalia Dziedzic, Polonia, 2014,  Sunetul stelelor m-a uluit – r. Teddy Williams, Argentina, 2012 și multe altele).

Până la ora 20, au fost expuse postere, fanzine și cărți recente de benzi desenate, realizate de români, precum Sorina Vazelina, Cristian Dârstar, Adrian Barbu. Mai mult, doritorii au avut acces și la un atelier de serigrafie, în timp ce pasionații de storytelling aflau despre structurile narative interactive.

Pentru întârziați, au rămas numeroase fotografii expuse, preferata mea fiind cea realizată de Lucian Baraitaru – Contraste. Fragmentată în jumătate, fotografia afișa două ipostaze ale unei clădiri, în opoziție una cu cealaltă.

Lângă fotografii, mi-a captat atenția o sculptură impresionantă din rigips (Mâna curentă de Ramona Slug) , ilustrând numeroase mâini construite una deasupra celeilalte, ca o replică la Coloana Infinitului a lui Constantin Brâncuși.

Teatrul experimental nu a fost nici el neglijat, fiind reprezentat de un spectacol după romanul Obeliscul Negru de Erich Maria Remarque, în regia Alinei Tofan. Piesa a fost urmată de un spectacol-laborator de teatru dans  în care au evoluat: Cristina Tudor, Beatrice Tudor, Mariana Gavriciuc, Petra Binder.

Pentru cei care preferă senzațiile tari, au avut loc reprezentații Drum’n’Fire, adică jongleuri cu foc, în ritmuri de tobe, totul într-un întuneric deplin, care îți amplifica palpitațiile.

Intersecțiile s-au încheiat în ritmuri electronice, asigurate de nume importante pe scena muzicală underground din România: Ada Kaleh, Ciresharii, Lisière Collectif,  Posh, Vlad Caia, Miss I.

După acest weekend, voi ști ce să-i mai spun vreunui taximetrist care nu are idee unde sunt Halele Carol: ,,dom’ne, acolo unde se intersectează artele cu oamenii!”

Do NOT follow this link or you will be banned from the site!